Blog
Tipy pre organizáciu času - začíname
Myslíme si, že priučiť sa umeniu správnej organizácie času je v dnešnej uponáhľanej dobe kľúčové. Preto sme sa rozhodli pravidelne prispievať článkami a tipmi, ktoré vám uľahčia život.
Mnoho ľudí vedie chaotický a stresujúci spôsob života, ktorý im z času na čas prináša pocity frustrácie a nespokojnosti. Nedokončené povinnosti, zmeškané termíny a splnené sny v nedohľadne. Aj toto sú dôsledky slabej organizácie času.
„Nejako bolo, nejako bude“
je jedným z obľúbených výrokov ľudí, ktorí si na plánovanie veľmi nepotrpia. Často pracujú neorganizovane a málo efektívne, ale negatívne následky ich konania sa nemusia prejaviť hneď. Pravidelne riešia úlohy v hodine dvanástej, no v kamuflovaní sa im darí, preto nemajú motiváciu zmeniť spôsob svojej práce.
Každý z nás občas improvizuje, problém je v tom, že žiaden zlý postup, ktorý sa používa dlhodobo, nebude prinášať výsledokvečne. S neustálym vyhýbaním sa povinnostiam, inak aj prokrastináciou, sa automaticky zvyšuje počet potenciálnych problémov vo všetkých oblastiach života. A je len otázkou času, kedy sa stanú reálnymi.
V istom bode jednoducho prichádza kríza – človek je bezradný, nerozumie čo urobil zle, prečo jeho starý „systém“ nefunguje a on nestíha.
A tu prichádza na pomoc zázrak s menom time-management.
Plán, postup, systém = riešenie
Prečo vám odporúčame systematické riešenie? Lebo je jednoznačné, povedie vás krok po kroku a ľahko si overíte jeho úspešnosť. Základom každého plánu je v prvom rade určenie cieľa. Druhým krokom je zistiť, čo je pre nás najdôležitejšie. Je prirodzené, že každý z nás má viac rozdielnych cieľov. Niektoré sa týkajú pracovného života, iné osobného rozvoja a kruhu rodiny. Určenie si priorít nám pomôže zoradiť jednotlivé úlohy a vytvoriť si tak časový plán.
Vložiť do vášho života kúsok plánovania, neznamená prestať konať spontánne a nevychutnávať si každý okamih. Čaro systematickosti spočíva skôr v objavení príčin a dôsledkov nesprávneho zadelenia času. Veľa chýb, ktorých sa ľudia bežne dopúšťajú pri jeho organizácii, vyplýva len zo zlých zvykov a nevedomosti.
Vieme ako na to
Vybudovať si správne návyky v organizovaní vlastného času, sa nikomu nepodarí z jedného dňa na druhý. Je to postupný proces, ktorý môžete zvládnuť spolu s nami. Pravidelne raz do týždňa vám prinesieme praktické tipy, ako mať svoj život organizovanejší, bojovať s prokrastináciou i rušivými vplyvmi okolia keď sa potrebujete sústrediť a dotiahnuť úlohy do úspešného konca.
V prvom dieli nášho seriálu sa zameriame na to, ako si jednoducho vytvoriť časový plán a zoznam úloh, ktoré nás môžu doviesť k vytúženému cieľu. Časový harmonogram je pritom možné vytvoriť pre každý deň, týždeň, mesiac, ale kľudne aj rok. Po jeho naplnení je dôležité vyhodnotiť naše snaženie a s odstupom sa pozrieť na postupné výsledky, ktoré sme dosiahli.
Veľa ľudí chce vidieť okamžitú zmenu, ale nie sú ochotní pre ňu nič urobiť. Uvedomme si, že už len to, že začneme tu a teraz, nám otvorí oči aj možnosti oveľa viac ako čakanie na „ten správny čas“.
Aj malý krôčik je lepší ako žiaden. Popracujte na organizácii vášho dňa spolu s nami, inšpirujte sa našimi tipmi, pozerajte sa, ako sa efektivita vašej práce zvyšuje a množstvo voľného času každým dňom stúpa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nepremeškajte žiaden článok. Kliknite sem a my vás budeme pravidelne informovať o nových tipoch emailom. Aby vám nič neuniklo, sledovať nás môžete aj na Facebooku.